Wednesday, April 20, 2011

makan je~

xmasak..tapi aku makan je..hoho..
just tolong2 mak aku masak..
sebab aku nak buka posa..hihi
kemaren (yesterday) mak aku wat mee goreng basah..
asalnya nak wat mee kuah..tp xtau la pasai pa..jadi mee goreng basah..:)
meh aku bagi resipi mak aku yg sedap sgt ni :)

bahan2:

mi kuning (of course la kan)
bawang putih
bawang merah
udang (ikut la nak boh banyak mana)
tokua (aku xtau la bahasa standard dia apa..lupa dah..haha ni bahasa utagha la, TAUHU kot =p)
semua jenis sos (sos cili, sos tomato, sos tiram)
kicap
pes cili (seperti biasa mak aku da blend siap2 da just letak dlm refrigerator =p)
garam secukup rasa

cara masak:
1)first goreng dulu tokua tadi ngan udang, then asingkan..
2)terus tumis bawang, masukkan la dlm 3 sudu pes cili tadi, then masukkan semua jenis sos tadi, kicap n garam..
3)agak2 dah sedap tu bole la masukkan mee (awal2 kena rendam dalam air paip je)
4)then gaul2 trus la masukkan udang
5) jangan la goreng lama sangat..hehe then sedia dihidang =p
6)kalau nak cantik, potong kecik2 tokua tadi, then tabur atas mee, n potong cabai besaq then tabur, n last skali potong limau nipis then taburkan..dah siap! :)

No comments:

Post a Comment