Friday, March 2, 2012

Sesuatu yang tak terungkap

Assalamualaikum...

lama kan x update blog.. aku x sihat sangat lately so xda mood sangat n malas...:)
bole plak ek malas? mslh tol farhanah ni...kepada kengkawan yg concern dgn aku thanks so much.. semoga Allah beri yang terbaik kpd kamu semua.. kepada yg buat x kisah tu xpela..nak wat cmne kan.. aku bukan jenis bila sakit nak inform kat semua org.. hihi ^_^.. aku nampak je lembik kat luar.. tp dalaman aku ni kuat..

apakah "sesuatu yg x terungkap"??? heee... kadang2.. dalam kehidupan ni.. kita x boleh 100% cerita segala benda kat org kan.. bak kata Hlovate "tak perlu nak cerita hikayat hidup kita kepada semua orang".. lbh kurang cmtu la.. aku kan peminat Hlovate ^_~.. tapi novel dia yg terbaru CONTENGAN JALANAN x abeh baca pon..huhu..

Setiap hari dalam hidup mesti ada pasang surut... begitu juga dgn kehidupan insan seperti aku ni..ada ups and down.. kadang2 kita tertawa bersama2.. tapi one day kita dah x boleh nak gelak sama2.. kadang2 bila kita ada seseorang utk share, belum tentu seseorg tu akan bersama kita through thick n thin time.. sometimes, sesuatu dalam hati x dpt nak diluahkan dgn kata2... its a subjective thing... maybe korang x paham tapi biarlah aku je phm :)

sesuatu yg terperap lama2 dlm hati tu kadang2 bole meletup n ada jugak boleh heal sendirinya... begitu jugak aku.. nak sangat2 tell the world "I HATE THE WAY YOU ARE!!!" tapi cannot la kan...hati org kena jaga... Sometimes kita mengharapkan seseorang memahami kita, tapi x semudah itu kan..aku bersyukur kerana dikurniakan sifat yg "boleh bertahan dgn org2 yg suka marah (sbb aku pon mcm tu ;)),tegas, jujur dan cannot be manipulated by people"..

btw readers... the best thing to do is.. REDHA... BERSIFAT TERBUKA.. dan yg penting sekali MATANG!.. :) kadang2 xperlu la nak berbalah sesama sendiri walaupun perkara yg kecil.. umur dah menginjak dewasa... kita boleh fikir sendiri... sebenarnya hidup ni kita x boleh terlalu mengharap pada org lain.. just be independent like me... Hujan ke ribut ke petir ke mai kat aku, nothing happen.. im just being me.. maybe some people not really know me myself... but im just being me when with other people.. aku jujur..bila aku cakap x suka.. jangan la nak kata apa.. maybe sometime aku jnis manusia yg cepat terpengaruh, tapi like i said in previous previous entry :) (lama dah entry tu), setelah banyak perkara happen to me, im stronger now...

siapa cakap aku sopan santun? no la..haha... mak aku sendiri ckp mulut aku lancang.. that mean aku tegas dgn benda yg aku nak tegaskan..heee.. (lancang sbb slalu gado ngan siblings ;))... maybe org nampak aku PENAKUT.. tapi aku kuat... and when you see im crying, that mean sesuatu yg berlaku tu benar2 buat hati aku xkuat n sedih.. sesuatu yg tak terungkap tu x kan buatkan aku lancang berbicara sbb ada kala kita perlu jaga hati org.. bukannya mengharapkan org nak jaga hati kita :)

ok itu saja entry kali ni..
p/s: semoga Allah sembuhkan aku dgn cepat..amiin

No comments:

Post a Comment