Friday, March 2, 2012

Bahagia

Assalamualaikum...

bahagia meaning?? mestilah happy, hidup aman tenang sejahtera dan tiada masalah :)
ramai kawan2 aku yg sudah melalui alam bahagia itu.. bole agak dah kan apa? =p hope kita pon bole dapat kebahagiaan sbnr iu..

dear friends..
kadang2 erti bahagia itu subjective... some people suka tunjuk kat semua org yg dia tgh bahagia,.. some people suka sorok2 sbb x nak dikatakn menunjuk2.. it depends on what we'r thinking.. For me kebahagiaan yg perlu diutamakn ialah for parents.. selagi mereka blum happy dgn kita jangan harap la kita nak happy..

so.. time by time.. bila aku renung kembali, aku nak parents aku happy dulu baru then aku happy.. paham ke? xphm xpe, aku je paham =p.. dalam kita mencari bahagia, kdg2 ada jugak hujan ribut taufan petir yg turun di pertengahan jalan.. so mcm mana tu?.. ada kala kita perlu merahsiakan sesuatu drpd umum bila ia menyentuh sesuatu yg belum pasti... bagi aku.. xperlu nak menyatakan kita bahagia kepada umum sbb belum tentu kita akan bahagia kemudian hari..

Aku sedar akan hal ni lama dah.. but masa cuti semester hari tu, lama2 aku terfikir.. xselamanya aku akan macam ni... mencari kebahagiaan yg xpasti.. biarlah waktu itu datang sendiri dan Allah kurniakan kebahagiaan yg x pernah kita fikirkan..
semuanya bermula bila aku ckp2 pasal nikah kahwin pada mak..n tunjuk gambar Ally & Farah Lee nikah...mak pon cakap,"tengok depa x bercinta pun.. then nikah terus.. mcm zaman dulu2 la zaman mak dulu, org tua yg duk kira... x bercinta pun.." aku pon cakap.."yala..berkat kan..".mak sambung.."memang berkat satu, dia mcm..". mak tergantung ayat.. dari situ aku paham mak nak cakap BERCINTA SELEPAS NIKAH LEBIH MEMBAHAGIAKAN.. maybe sejak itu aku slowly nak mereka bahagia dgn cara yg x menyakitkan mereka...

Btw.. its true.. kebahagiaan yg sebenar bukan dengan perkataan "I MISS YOU atau I LOVE YOU sentiasa" dan bukan juga dgn cara berjumpa utk lepaskan rindu..memang aku akui kata2 mak benar... cukup dengan hanya perhubungan yg direstui & doa yg x putus2 kpd Allah supaya memberi kebahagiaan yg kita cari2 selama ni..

So girls, jom kita cari kebahagiaan yg sebenar :)
Wassalam

No comments:

Post a Comment