Monday, May 23, 2011

Manusia boleh berubah

ok aku nak crita diri aku yg dulu n skrg ek,

dulu aku suka sgt marah2..sampai adik aku yg kcik pon aku marah semua aku marah, mmg x ley n x reti nak control..
SEKARANG aku still panas baran tp dah bole tolerate da ngan environment..apa2 jd pon xpela..aku boleh tahan sket baran ni..

dulu kecik2 sampai besar aku asyik gaduh ja ngan abg aku...(teka sapa abg aku! wink2**)
pssstt..ada gambar muka aku kena cakar :)
SEKARANG da bole borak2 mcm org dewasa sket..dah x jd budak2..hehe..dia pon byk bg smgt bila aku down n apa2 pon ktorg ttp gado jugak tiap kali jumpa :))

dulu aku seorang yg pendiam n susah nak senyum, then aku berubah sket2 jadi nakal n peramah..pssttt..cikgu skolah rendah aku cakap :"farhanah ni ssh nak senyum la"
SEKARANG aku mcm mana yg korang tgk..ada masa aku gila2 ada masa aku serius nak mampus, ada masa aku gelak x berhenti, ada masa aku gedik2, ada masa aku senyap, ada masa aku sedih, ada masa aku suka menyendiri..
"biasala..zaman dah berubah.." manusia apatah lg kan..
NUR FARHANAH MOHD ISMAIL mmg seorg yg suka berubah2.. hidup x selalunya cerah kan?

dulu aku jarang cakap2 n sembang2 ngan abah aku.tengok abah aku pon aku xmau.sedih x?
SEKARANG aku dah bole sembang2 mcm biasa dan bole bg nasihat jugak ttg apa2 n jugak bole cakap something yg aku rasa betul
I LOVE BOTH MY PARENTS! SERIUSLY

dulu aku rasa perangai aku agak annoying sampaikan apa2 sket aku nak merajuk je keja..pernah mak aku x beli bihun sup, aku merajuk x kuar bilik..pernah aku gaduh ngan abg aku, aku merajuk terperap je dlm bilik..pernah mak aku marah aku, aku ngs2 terperap dlm bilik..
SEKARANG hati aku dah keras da.. aku dah x kesa da apa2 jadi..nak marah ke apa ke x kesa, bila kena marah aku selalu pk balik, dulu kecik2 mak abah aku susah payah jaga aku, bg p skolah, bg p tuisyen, segala benda mak abah beli je,adik aku merajuk x dapat apa2 but then mak aku beli jugak akhirnya,duit pulak Alhamdulillah mak abah aku bole tanggung, aku ada pesan kat adik aku, jangan sia2 kan hari tua depa, jgn susahkan hati depa, jgn bg mak abah kecik hati dgn kita.. setiap kali nak masuk sem baru mak aku bg je aku beli brg2 nak masak n keperluan, kalau dihitung dgn wang ringgit mmg aku x mampu nak bayar,just mak aku nak aku berjaya dlm nursing yg aku amek skrg, walaupun depa kenai aku ni jenis keras hati, kuat merajuk, panas baran, tapi aku rasa ada perubahan lepas aku join nursing..yeah.. aku x boleh hidup tanpa mak abah..

dulu adik bradik slalu sangat bergado..aku yg kakak ni pon x matured..
SEKARANG aku cuba mengalah dlm byk benda..cuma ada kala benda yg aku rasa betul ja aku tegaskan, selebihnya aku mengalah..

dulu aku selalu rasa kenapa aku ada suasana mcm ni kenapa..kenapa.. kan alangkah bagus aku jadi mcm seseorg tu..bla.bla.bla..aku x bersyukur dgn apa yg aku ada..
SEKARANG aku lebih tahu menghargai setiap yg ada depan mata aku, aku x nak sia2 kan semua..aku cuba buat yg terbaik..insyaAllah

sebenarnya byk lagi ttg diri aku ni..tapi aku sndiri lupa..hahaha..
never mind..tq for reading :)

No comments:

Post a Comment