Thursday, April 22, 2010

SAKIT

sakit itu ujian Allah,..Allah yg menetapkan kita bila kita dpt sakit smua...
ujian ini adalah smata2 utk menguji iman kita..
kita beriman ke x dgn DIA..
kita patuh ke x arahan n suruhan dia..
again in my ward, orthopaedic male..
slama ni aku tertanya2..mcm mana kna patuk ular ek..
aku pon slalu terbyg2...mcm mana klu aku yg kna patuk..
aduh....ya Allah mintak dijauhkan...
n aku tgk tadi masa aku tolong student Syahputra 2 buat dressing
mmg agak la sakit aku tgk luka dia...
besar jugak.
sbb masuk skali dlm isi kaki dia 2..
kulit dia pon terkoyak2...
takut sgt...

aku slalu terbayang...
itu baru dunia..
kena patuk ular dah aku rasa sakit mcm 2 wpon bkn aku yg kena
mcm mana dgn ular dlm kubur?yg berkepala 7?
ya Allah...azabnya...
ya Allah...jauhkan aku daripada azab seksa kubur...
amiin.....

again another patient..
dirahsiakan identiti..
meninggal..
INNALILLAHIWAINNAILAIHIRAJI'UNN
2 patients...
yg aku slalu observe jgak..
smoga jenazah ditempatkan bersama org yg beriman..
Allah saja mengetahui...


No comments:

Post a Comment