Wednesday, May 26, 2010

ward 5B

heheheh..klaka plak rase patient2 kat cni
even x smua tapi ada la....
hehe..aku suka ke??
xla..tapi aku nak tergelak je tringat patient2 2..
biasa la laki kan...
tapi jgn dilayan sgt la...
jgn gedik2...buat biasa sudeyh....
hehehehe knape klaka ek??

1st patient 2..dia hlang ingtn sket..2 yg aku tahu la..
tapi aku rasa ok jer..
tgh2 aku dok pi mai pi mai kat c2..
dia pon cakap

patient: dik
aku: ye?? [ tyme 2 aku ada keje]
patient: amboi jawab 'ye" kaso je bunyi..
aku:[gelak je] n ulang blk dgn nada yg ok sket la x cm td..'ye nak ape.....'
....
patient:"dik,..tolong check jantung boleh?"
aku: "knape?? xleh bnafas ke?haha"
patient:" xda la...rasa jantung ni laju semacam je..haha"
aku: [gelak je... haih mcm2 la]

2nd:
aku nak check temperature patient
boleh plak tyme aku nak masukkn termometer 2 dlm mulut dia tergelak2 kat aku
aku pon nk trgelak la..
sbb aku segan kot dia asyik tgk je..

3rd:
aku ambkkan patient 2 uriner..
then tyme 2 dah kul 9pm..masa utk pulang
akak JM ckp xnak blk lg ke pakai2 glove 2 lg
aku tunggu je la patient 2..
then aku tanya patient 2.. dah siap ke?
dia boleh plak gelak2.. n cakap baru nak start ni..
hahaha aku n biela pon tergelak sama..
tau x uriner 2 ape?
ape2 je la..

ape2 pon 2 la tugas sbg nurse..
mmg la jijik kot brsihkan kncing berak patient..
tp sape nak buat kalau bkn ktorg?
patient yg immobilized..sape nak mandikan n brsihkan kalau bukan ktorg?

*tiba2 tringat arwah pkcik PENDEK BIN KOMING
[patient orang asli yg 1st tyme aku pujuk2 suruh makan n then dia makan =p]
**pssst..setelah dibelai2 kepala dia n ckp lmbut2 bru dia makan..
huhu..penah ke aku SEBEGITU b4 ni??
seyesly xpenah..hehehee!!
AKU: KASAR, CPAT MARAH, TP SEBENARNYA BERHATI LEMBUT LA :)
then esok last day kat ward 5B nih..ngeh3
n then ada 5 ari lagi
aishhhh cepat la masa brlalu
xsabar nak abes nih

ok then...salam~~ ^______^

No comments:

Post a Comment